Wiele firm poprzez mniejsze działalności aż po duże korporacje związane z branżą IT ma pewne wymagania odnośnie switch pracowników i zagadnienia, które powinni oni znać, aby pomyślnie przejść proces rekrutacji i móc dołączyć do zespołu, w którym się pracuje. Najważniejszy jest oczywiście język angielski, który jest podstawowym językiem oprogramowań i firmy o międzynarodowym statusie bez tej znajomości nie mają szans z konkurencją. Dział obsługi klienta w przedsiębiorstwach z branży IT musi mierzyć się z wieloma kwestiami, ale najczęstsze dotyczą oprogramowania, dysku twardego, łączności z internetem, adresu IP, intranet czy drukarek.
Nie jest to wprawdzie wiedza specjalistyczna, ale pokazuje również, że zwykły laik pracy w tym charakterze nie dostanie. Pewne braki można później uzupełnić – firmy organizują pakiet szkoleń, który ma wprowadzić nowego pracownika do zespołu, do jego pracy, utrwalić pewne schematy jak porozumiewać z klientami, gdzie znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania, np. “jaki mam IP“, “dlaczego nie mam aktualnie połączenia z internetem”, “Dlaczego połączenie nie jest prywatne”, itp.